درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ به خاطر بابای مهربونم که عمرشو صرف تعلیم وتربیت دانش آموزان وما کرد تا همه دکتر ومهندس بشویم .روحش همیشه شاد. به خاطر اینکه چون سکته قلبی ناگهانی ما را ترک کرد و ما را تنها گذاشت. من سعی کردم تمام علائم و راهکارهای آن را برای استفاده در دسترس همگان بگذارم به امید روزی که هیچ بابا ومامانی ناگهانی بچه هاشونو ترک نکنند و سایه آنها سالهای سال بالای سربچه هاشون بموند.هر کسی که از مطالب وبلاگ استفاده می کند یک فاتحه هم برای بابام بخوند.ممنون ."بابا خیلی خیلی خیلی دوستت دارم."
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غلام_افرا و آدرس gholamafra20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 76
بازدید کل : 222477
تعداد مطالب : 377
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


كد ماوس



عکس قلب و لب



کد متحرک کردن عنوان وب


ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
غلام_افرا
علمی / مذهبی /تاریخی
شنبه 23 خرداد 1394برچسب:نانوصفحه در جذب گاز سمی, :: 18:18 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

نانوصفحه در جذب گاز سمی

پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر به بررسی تئوری اثر استفاده از نوعی نانوصفحه در جذب گاز سمی سیانوژن پرداختند. نتایج این تحقیقات جهت طراحی حسگرهای گازی برای شناسایی این گاز در محیط قابل استفاده خواهد بود.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، سیانوژن گازی بی‌رنگ با بوی بادام تلخ است که در جنگ‌ها استفاده می‌شود. این گاز سمی علائم گوارشی نظیر تهوع و استفراغ، تشنج، کما و گشادی مردمک و یا عدم پاسخ یا پاسخ کند مردمک به نور را به دنبال دارد.

در این تحقیق جذب سطحی این گاز از محیط، با استفاده از جاذب نانوصفحه‌ای بور نیترید مورد مطالعه قرار گرفته است. این محاسبات در سطح تئوری انجام شده است.

به گفته‌ دکتر مازیار نوعی، طبق نتایج حاصل شده نانو صفحات مذکور، جاذب خوبی برای گاز سمی سیانوژن بوده و می‌توان از آن در طراحی حسگرهای حساس به گاز، برای شناسایی و جداسازی این گاز سمی از محیط استفاده کرد.

نوعی در ادامه افزود: «در بخشی از این مطالعات، فرضیه‌ آغشته کردن(دوپ) نانوصفحات با عنصر سیلیسیم مطرح شد. محاسبات صورت گرفته نشان داد زمانی که این صفحات به عنصر سیلیسیم آغشته می‌شوند، میزان جذب گاز سیانوژن بر روی آن‌ها چندین برابر می‌شود. لذا برای بهبود عملکرد حسگرها می‌توان از نانوصفحات بور نیترید آغشته به سیلیسیم استفاده کرد.»

در این مدل سازی عوامل مختلف مؤثر بر عملکرد نانوصفحات در جذب همانند‌ نوع اتم‌ها و اندازه‌ صفحات مورد بررسی قرار گرفته تا بهترین نتیجه‌ ممکن در میزان جذب حاصل شود.

نتایج این تحقیقات در مجله‌ Indian Journal of Fundamental and Applied Life Sciences (جلد 5، شماره 1S، سال 2015، صفحات 5074 تا 5080) منتشر شده و دکتر مازیار نوعی- عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر- و مصدق ارجمند- دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران- در انجام آن همکاری داشته‌اند.



کشف اثرات یک ژن در بروز بیماری اسکیزوفرنی

دانشمندان دانشگاه لنکستر انگلستان برای نخستین بار نشان داده‌اند وجود اختلال در نوعی ژن کلیدی، می‌تواند در بروز اثرات اسکیزوفرنی بر روی مغز دخیل باشد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، ژن DISC1 یک مولفه خطر کلیدی برای بروز تعدادی از بیماری‌های روانی از جمله اسکیزوفرنی، افسردگی و اختلالات دوقطبی است. مطالعات تصویربرداری از مغز نشان داده‌اند این بیماری‌ها شامل تغییر در هر دوی ساختار و اتصالات مغز هستند.

در تحقیق جدید، بررسی ژنتیکی چندین نسل از یک خانواده اسکاتلندی که تحت تاثیر بیماری‌های روانشناختی بودند، نشان داد این بیمار‌ها با اختلال در ژن DISC1 مرتبط‌ هستند اما چگونگی این ارتباط هنوز مشخص نیست.

دانشمندان علوم اعصاب برای نخستین بار ثابت کردند اختلال در این ژن کلیدی، سازماندهی شبکه‌های کاربردی مغز را تا حد زیادی تغییر می‌دهد.

بر اساس یافته‌های جدید، اختلال در ژن DISC1، رخداد مولکولی کلیدی است که می‌تواند در ظهور تغییرات مغزی مرتبط با بیماری اسکیزوفرنی دخیل باشد.

با استفاده از این تحقیقات، دانشمندان توانسته‌اند نارسایی‌های عملکرد و اتصالات کاربردی مغز را که منجر به اختلال در DISC1 می‌شود، تعریف کنند.

جزئیات این مطالعه در مجله Nature's Translational Psychiatry ارائه شده است.



نادرترین گل جهان در گیلان، گل داد


نادرترین گل جهان در گیلان، گل داد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: سوسن چلچراغ که محل رویش آن در منطقه عمارلو از توابع رودبار است، به مرحله گل‌دهی رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، محمدرضا برجی در این رابطه گفت: گل سوسن چلچراغ که رویشگاه آن در منطقه داماش عمارلو از توابع شهرستان رودبار است، اکنون به مرحله گلدهی رسیده است.

وی اضافه کرد: این گیاه نادر و ارزشمند که تنها در 2 منطقه از جهان رویش می‌کند، به لحاظ فراوانی و شادابی امسال در شرایط مناسبی است و می‌تواند به دلیل آب و هوای خوب بهار امسال و حفاظت مناسب از این گل بوده باشد.

برجی ادامه داد: محدوده رویش این گل زیبا و کمیاب به عنوان اثر طبیعی ملی برای اولین بار در سال 1354 در ارتفاعات رودبار شناسایی و با تصویب شورای عالی محیط زیست کشور به ثبت رسید و درحال حاضر توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار حراست و نگهداری می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: این گل نادر هزاران گردشگر را سالانه به سمت خود می‌کشاند که این امر حفاظت از آن را با دشواری‌هایی روبرو ساخته است، به همین دلیل از همه گردشگران و طبیعت دوستان درخواست می‌شود تا در حراست از این اثر طبیعی ملی کمال همکاری را محیط‌بانان مستقر در محیط‌بانی داماش داشته باشند.

وی تصریح کرد: نمونه این گیاه که نام علمی آن "لیلیوم لدربوری" است، در دنیا تنها در لنکران کشور آذربایجان مشاهده شده است.



 

آيا موي بدن انسان بعد از مرگ نيز رشد مي کند؟


هر يک از موهاي ما داراي سه لايه است. لايه خارجي مو يا«کوتيکول» از سلول هاي پولک مانندي ساخته شده است. لايه مياني مو، «کورتکس» نام دارد و از سلول هايي تشکيل شده است که داراي رنگيزه اند.رنگ مو به نوع اين رنگيزه ها بستگي دارند. اگر ساختن رنگيزه در سلول هاي اين لايه متوقف شود،مو سفيد مي شود. به لايه داخلي مو «مغز مو» مي گويند. در کنار ريشه هر تار مو يک غده چربي و يک ماهيچه وجود دارد.

آيا موي بدن انسان بعد از مرگ نيز رشد مي کند؟

آيا موي بدن انسان بعد از مرگ نيز رشد مي کند؟

 

موي سرما به طور متوسط يک الي 1/5 سانتي متر در ماه بلند شود. مو همواره از ريشه رشد مي کند. هر مو از جوانه اي به نام «فوليکول» يا «پياز مو» به وجود مي آيد. انتهاي فوليکول داراي غده ي کوچکي است که توسط مويرگ هاي خوني تغذيه مي شود. در واقع رشد مو از اينغده آغاز مي شود. مو پس از عبور از ميان فوليکول به سوي سطح پوست مي رود و به اين ترتيب طول مو افزايش پيدا مي کند.

مو ها حتي پس از مرگ نيز رشد مي کنند؛زيرا سلول هاي بدن تا وقتي که تمام مواد غذايي خود را مصرف نکرده اند،به کار خود ادامه مي دهند.به اين ترتيب پس از مرگ، تا زماني که سلول ها کار مي کنند مو نيز رشد مي کنند.سلول ها پس از اتمام مواد غذايي مي ميرند و رشد مو ها نيز متوقف مي شود.



بیگ بنگ: پژوهشگران دانشگاه ساوت‌همپتون پس از چهار سال تحقیق بر روی بیش از ۲ هزار نفر که لحظه مرگ را تجربه کرده اند نشان دادند، که حتی بعد از مرگ بالینی هم، هوشیاری دست‌کم به طور موقت، ادامه پیدا می‌کند.

 

1412641529672_wps_54_Surgeons_performing_opera

محققان در دانشگاه ساوت همپتون پس از چهار سال مطالعه بر روی بیش از ۲۰۶۰ بیماری که دچار ایست قلبی شده بودند به این نتیجه رسیده اند، که اغلب افرادی که تجربه مرگ بالینی را داشته اند پیش از احیا شدن هوشیاری خود را به صورت کامل از دست نمی دهند. در واقع در دقایق ابتدایی پس از مرگ هوشیاری کاملاً از بین نمی رود. دکتر سم پارنیا، پژوهشگری که این تحقیق زیر نظر او انجام شده می گوید: “مرگ در یک لحظه خاص اتفاق نمی افتد، بلکه روندی است که با توقف ضربان قلب آغاز می شود، بعد ریه از کار می افتد و سپس کار مغز متوقف می شود، شرایطی که در پزشکی به آن ایست قلبی می گوییم، که از نقطه نظر زیستی معادل مرگ است.”

سرپرست این تیم تحقیقاتی می گوید: ما به خوبی می دانیم که حیات مغز بعد از متوقف شدن عملکرد قلب دیگر ادامه ندارد. اما یافته ها حاکی از آن است که هوشیاری افراد تا سه دقیقه پس از آنکه قلب از حرکت باز می ایستد از بین نمی رود، در حالی که مغز به سرعت در عرض ۲۰ الی ۳۰ ثانیه پس از قلب از کار می افتد. از میان ۲۰۶۰ نفر ۳۳۰ نفر زنده ماندند و تقریبا چهل درصد آنها، یعنی ۱۴۰ نفر ادعا کرده اند که به آنچه در مدت زمان احیا آنها در حال جریان بوده است آگاهی نسبی داشته اند.

1412641274565_wps_53_A_hand_reaching_towards_g

به طور کلی ۳۹ درصد از افرادی که تجربه مرگ بالینی را داشته اند قادر هستند توصیفی از میزان آگاهی خود در دقایق ابتدایی پس از مرگ ارائه دهند، اما تزریق داروهایی که برای احیا به کار می رود موجب می شود پس از بازگشت آنها همه آنچه را حس کرده اند به یاد نیاورند. با این حال ۲۰ درصد افراد از یک احساس آرامش غریب در زمان مرگ سخن گفته اند و یک سوم احساس کُند یا تند شدن زمان را داشته اند. عده ای نیز از یک نور طلایی مانند درخشش خورشید صحبت می کنند و برخی از یک ترس عجیب و احساس خفگی در آب می گویند.

دکتر پارنیا می‌گوید: “بسیاری از مردم تجربه لحظات نزدیک به مرگ را دارند، اما به علت داروهایی که در زمان احیا تزریق می‌شوند یا آسیب مغزی نمی‌توانند بعدا آنها را به یاد بیاورند. این تحقیق نشان می‌دهد یادآوری تجربه افرادی که لحظاتی از نظر بالینی مرده بودند باید بدون پیش داوری مورد بررسی های بیشتری قرار گیرد.” به گفته دکتر جری نولان، سردبیر نشریه “احیا” که این تحقیق در آن منتشر شده، این پژوهش، دریچه‌ای را به روی تحقیقات وسیع درباره آنچه که در زمان مرگ برای ما اتفاق می‌افتد باز کرده است.

مطالعه بیشتر در:



 

Flaxseed

بذر کتان دانه هایش از کنجد بزرگتر است، رنگش قهوه ای و عطر فوق العاده ای دارد و سرشار از فیبر ، اسیدهای چرب امگا 3 و لیگنان است هر کدام از این  مواد برای سلامتی لازمست  بذر کتان حاوی حدود 20٪ پروتئین، 30٪ کربوهیدرات و بیش از 40٪ چربی است پر از ویتامین های گروه B و مواد معدنی است.

 

سه ماده مفید در بذر کتان وجود دارد

1. الیاف (پوشش قهوه ای از دانه)، که شامل لیگنان ها است که با سرطان پستان و غده پروستات مبارزه می کند آنها به حرکت دودی روده کمک و سبب بهبود وضعیت روده بزرگ و غده پروستات می شوند اما ما باید جدا از بذر کتان تاکید کنیم که روغن کتان حاوی هیچ گونه از الیاف نیست و  لیگنان های بسیار کمی دارد.
مقدار کمی از لیگنان ها در انواع مواد غذایی با منشاء گیاهی هستند.
2. موسین – پلی ساکارید موسین که از دانه در 10 ساعت اول از جوانه جدا شده است آنها را موکوس از ارگانیسم را نرم می سازند وعملکرد دستگاه گوارش، تنفسی و سیستم های ترشحی را بهتر می کنند.
3. اسیدهای اشباع نشده، که 73٪ از دانه قهوه ای از درخت کتان بدست می آید ارگانیسم هیچ شانسی برای سنتز آنها ندارد زیرا این اسیدها همانند ویتامین F پذیرفته می شوند.
بذر کتان حاوی:
امگا 3 – اسید آلفالینولنیک ( بیش از 50٪ از تمام چربی )
امگا 6- اسید لینولئیک
اسید اولئیک اشباع
استریک و  پالمیتیک اشباع
دانه های کتان برای اهداف پزشکی در طول قرن ها استفاده می شود. نوشیدنی، ساخته شده از آنها، کمک به مبارزه با سرفه و برونشیت و نیز درمان طبیعی خلط موثر است. دانشمندان می گویند که نوشیدنی های ساخته شده از آن دانه به از دست دادن وزن نیز کمک می کند اگر شما تصمیم به انتخاب این رژیم غذایی، در اینجا چگونه مصرف آن در خانه بیان می شود.

نوشیدن برای گرفتن لاغری با بذر کتان

200 گرم.  بذر کتان و آب جوشیده مورد نیاز هستند1  قاشق غذا خوری از دانه ها را با 2 لیوان از آب جوشیده در فلاسک ریخته و فلاسک را برای یک شب ترک کنید در صبح ½ لیوان از این نوشیدنی را بنوشید زیرا این مایع سبب افزایش سوخت و ساز بدن و روند خوردن چربی ها را کاهش می دهد در طول روز ½  لیوان از این نوشیدنی را قبل از غذا مصرف کنید  سپس ضروری نیست که این رژیم غذایی را نگه دارید فقط کافی است در مسیر سالم غذا بخورید.
در آغاز توصیه می شود که از نوشیدنی کتان در طول یک هفته مصرف کنید و در یک ماه شما می توانید 5  سانتی متر از شکم و 11 پوند از وزن خود را از دست بدهید.
شما می توانید بذر کتان را در فروشگاه ها پیدا نمایید اما برای کسانی که کوله سیستیت، زخم معده و سنگ صفرا داشته باشند ممنوع است لذا قبل از شروع رژیم غذایی با پزشک خود مشورت نمایید.



 

fennel

رازیانه گیاهی دارویی است که خواص معجزه آسایی از قبیل ضد پیری، پیشگیری از سرطان، کاهش وزن، درمان بیماری های گوارشی و هورمونی و جلوگیری از پوکی استخوان دارد.

 

رازیانه گیاهی است که در طبقه بندی ادویه ها قرار می گیرد و در آشپزی و صنعت دارو کاربرد دارد. رازیانه حاوی ویتامین C، پتاسیم و فیبر است.

این گیاه معطر معمولا عارضه جانبی ندارد ولی مصرف آن در زنان باردار توصیه نمی شود. در کشورهای مختلف، از رازیانه به شکل های گوناگونی استفاده می شود. برخی، از رازیانه در مواد کیک و نان استفاده می کنند. برخی دیگر در سالاد و سبزیجات آب پز می ریزند و گاهی اوقات پس از غذا جویده می شود.

پیشینه استفاده از رازیانه به روم باستان می رسد. کتاب های تاریخی نشان می دهد که سربازان رومی از این ادویه برای افزایش قوای جسمانی و آمادگی رزم استفاده می کردند.

کارشناسان طب سنتی آمریکا برخی از خواص رازیانه را در گزارشی جمع آوری کرده اند.

**** دارای خواص ضد پیری است

رازیانه خواص فوق العاده ای برای پوست دارد. تمام اجزای این گیاه، اعم از دانه، ساقه و برگ، منبع ویتامین B و C هستند که سبب سنتز کلاژن و حفظ جوانی می شوند.
بسیاری از کشورهای از این گیاه معطر در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی طبیعی استفاده می کنند.

**** خواص ضد سرطانی دارد

رازیانه دارای یک ماده ضد التهابی به نام آنتول است که خواص ضد سرطانی فوق العاده ای دارد و به ویژه در پیشگیری از سرطان سینه موثر است.

به گزارش نشریه Nutrition and Cancer، رازیانه سبب کاهش مولکول NF-kappa B می شود. این مولکول یک تحریک کننده التهابی و تغییر دهنده ژن است.

فیبر موجود در رازیانه از سرطان روده بزرگ پیشگیری می کند.

**** سبب کاهش وزن می شود

مصرف رازیانه باعث کاهش اشتها و احساس سیری می شود. این گیاه با افزایش سوخت و ساز بدن، چربی ها را می شکند و از احتباس آب در بدن جلوگیری می کند.

**** از پوکی استخوان جلوگیری می کند

رازیانه حاوی آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی و ویتامین K است و به حفظ استخوان ها کمک می کند.

-سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارشی می شود

-از بروز نفخ، سوء هاضمه، گاز معده و تهوع جلوگیری می کند

-تحرک روده کوچک را افزایش می دهد و از اسپاسم روده جلوگیری می کند

-حاوی آنتی اکسیدان است

-طبیعت گرم دارد

-حاوی هورمون های زنانه است

-سبب دفع سنگ کلیه می شود

-در درمان التهاب چشم موثر است

-سبب معطر شدن دهان می شود



پنج شنبه 7 خرداد 1394برچسب:درمان موهای زاید, :: 11:45 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

نوشیدن چند لیوان جوشانده نعناع می‌تواند به نابود کردن موهای زائد چهره و بدن خانمها کمک کند .

 

به گزارش اسوشیتدپرس از نیویورک، محققان ترکیه اعلام کردند، میزان تستوسترون آزاد بدن زنان دارای موهای زائد که ۵ روز روزی دو فنجان جوشانده نعناع خوردند به حداقل قابل توجهی کاهش یافت.

این تحقیق به وسیله دکتر مهمت نعمان تامر و همکارانش در دانشگاه سلیمان دمیرل در ایسپارتا انجام شده است. برای از بین بردن اینگونه موها تاکنون هورمون‌های مردانه زیادی در بدن زنان هدف قرار داده می‌شدند از جمله با مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری برای جلوگیری از تولید این هورمون‌ها یا مصرف دارو برای جلوگیری از واکنش بدن نسبت به آنها.

منبع : /www.tak-roj.ir



پنج شنبه 7 خرداد 1394برچسب:ملاتونین, :: 11:36 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

هورمون ملاتونین
هورمونی است که بطور طبیعی توسط غده اپیفیز در مغز ترشح می شود. ترشح ملاتونین، با چرخه روز و شب بدن، ارتباط مستقیم دارد.
بیشترین مقدار این هورمون، شبها تولید می شود. در خوراکیها هم، مقادیری ناچیز از آن، دیده می شود. بعلاوه، این روزها، مکمل ملاتونین هم در دسترس است.
ملاتونین هورمونی است که از غده صنوبری در مغز ترشح می شود و برای ترغیب به خوابیدن و افزایش دادن طول دوره خواب انسان کاربرد دارد. به تنظیم چرخه خواب و بیداری در بدن کمک می ‌کند. نقشی اساسی در خواب دارد و با توجه به اینکه نور، مانع تولید آن و تاریکی، محرک تولیدش است، باعث تنظیم ساعت داخلی بدن می شود. تحقیقات موثق علمی نشان داده اند که این هورمون، به خوابیدن، کاهش تعداد دفعات بیداری در شب و بهبود کیفیت خواب کمک می کند.
ملاتونین، در درمان بدخوابی ناشی از سفرهای هوایی بلند مدت، سودمند است. مقدار کافی ملاتونین در بدن، تاثیرات مثبتی بر وضعیت روحی-روانی انسان می گذارد.
ملاتونین در مواد غذایی خاص نظیر گوشت، غلات و سبزی ها موجود است.
تولید ملاتونین به طور طبیعی در بدن تا حدی به میزان نور و روشنایی بستگی دارد. تولید ملاتونین، در حین روزهای کوتاه فصل زمستان ممکن است زودتر،‌ یا در اغلب موارد دیرتر شروع شود. این تغییر در روند ترشح ملاتونین ممکن است در ایجاد علائم “بیماری خلقی فصلی” (SAD) یا افسردگی زمستانی نقش داشته باشد.
دکتر آنیل جی بالانی متخصص طب داخلی در کانادا می گوید: تولید ملاتونین از غده صنوبری تحت تاثیر نور محیط است. در یک مطالعه جدید نشان داده شده است که هدف ابتدایی برای تولید مکمل های ملاتونین که به بهبود کیفیت خواب کمک می کنند درمان اختلالات خواب است که البته از قرص های خواب ایمن تر است اما با این حال باید مراقب عوارض جانبی آن بود و در معرض دوز مناسب دقت کافی را مبذول داشت.
ملاتونین در بزرگسالان با دوزهای متفاوت از ۰٫۲ تا ۲۰ میلی‌گرم بسته به دلیل استفاده آن مصرف می‌شود. دوز توصیه‌شده معمولا ۰٫۵ میلی‌گرم است. دوز مناسب ملاتونین از فردی به فرد دیگر تفاوت زیادی می کند.
مقدار مصرف ملاتونین، متناسب با سن است. هنگام خواب، بدن، بطور طبیعی، مقداری ملاتونین تولید می کند و بسیاری از پزشکان و متخصصان، مقدار مصرفی را معادل مقدار تولیدی بدن و در حدود یک تا سه میلی گرم، دو یا یک ساعت و نیم پیش از خواب، تجویز می کنند.
ملاتونین را نباید در طول روز مصرف کرد. برخی عوارض جانبی نادر، خواب آلودگی، خواب روی و گیجی می باشند. خانمهای باردار یا شیرده نباید این هورمون را مصرف نمایند.
عارضه جانبی مهمی که اغلب افراد هنگام مصرف مکمل ملاتونین دچار آن می شوند، خواب‌آلودگی است، که بعد از قطع مصرف دارو برطرف می‌ شود.
سایر عوارض جانبی برگشت ‌پذیر این دارو این ها هستند:

* تغییرات عروق خونی که ممکن است بر جریان خون تاثیر بگذارد.
* پایین ‌آوردن درجه حرارت بدن (هیپوترمی)
* سردرد
* ضعف صبحگاهی
* رویاهای واضح
مقدار دوز مصرفی مناسب برای هر فرد متناسب با ویژگی های خاص جسمی خود آن فرد است چون شدت و چگونگی مشکلات خواب در اشخاص مختلف متفاوت است. اگر مشکل به خواب رفتن یا در خواب ماندن دارید،‌ می‌توانید در مورد دوز مناسب با دکترتان مشورت کنید.



 

 


همه ی ما خواهان پوستی صاف، تمیز و بی عیب و نقص هستیم و برای رسیدن به این هدف روش های متعددی را امتحان می کنیم. اکثر افراد هزینه های زیادی را صرف خرید لوازم آرایش و انواع کرم ها و لوسیون ها می کنند. قبل از هر چیز باید بدانید که اشعه های ماورای بنفش، تغییرات هورمونی، استفاده ی بیش از حد از ترکیبات شیمیایی و غیره باعث خطر انداختن سلامتی پوست و ایجاد لکه های قهوه ای روی آن می شوند. خوشبختانه روش های طبیعی و موثری وجود دارد که پوست را از شر این لکه های مزاحم و نازبیا خلاص می کند. در این مطلب به چند شیوه ی ساده، ارزان،طبیعی و موثر اشاره می کنیم. لطفا با ما همراه باشید.


لک پوست

 

آلوئه ورا را دریابید
از دوران باستان، گیاه آلوئه ورا برای زیبایی پوست استفاده می شده است.

به خاطر اینکه این گیاه به ظاهر خشن، حاوی ترکیبات و خواص فوق العاده ای است که پوست را به طور عمقی آب رسانی می کند و به بهبود زخم ها، احیای سلول های پوستی، مقابله با زخم معده، التیام سوختگی پوست و همچنین رفع لکه های قهوه ای پوست کمک زیادی می کند.


کافیست برگ این گیاه را از وسط دو تکه کنید و ژل (شیرابه) آن را به پوستتان بزنید.
بهتر است برای مقابله و کمرنگ کردن لکه های تیره پوستی، روزی دو بار این ژل را به آرامی به پوستتان مالیده و ماساژ دهید.

 

آب لیموترش؛ لکه بر ارزان
لیموترش یکی از مواد سفیدکننده طبیعی و موثر پوست است. خاصیت روشن کنندگی لیموترش به دلیل وجود میزان بالای ویتامین C موجود در آن است.


باید بدانید که این ویتامین برای تنظیم ترشح ملانین (رنگدانه پوست) در بدن موثر است.


توجه داشته باشید که لیموترش همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به احیای سلول های پوستی کمک زیادی می کند.

ماست به تمیزکردن منافذ باز پوست کمک کرده و پوست را ضدعفونی می کند

برای بهره مندی از خواص لیموترش، آب نصف یک عدد لیموترش را بگیرید و به طور مستقیم به پوست خود بزنید.


بهتر است این کار را شب ها انجام دهید، چون بعد از زدن آب لیموترش نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید. در غیر این صورت باعث پررنگ تر شدن لکه ها می شود.


می توانید ده دقیقه بعد از زدن آب لیموترش، پوستتان را شستشو دهید.


اگر پوست چربی دارید، می توانید تمام شب آن را روی پوست نگه دارید و صبح با آب فراوان صورت خود را شستشو دهید.

اگر پوست خشکی دارید، در استفاده از آب لیموترش زیاده روی نکنید.

 

پیاز هم موثر است
پیاز یکی از بهترین همیاران سلامت بدن و پوست است. میزان بالای ویتامین C در این سبزی برای مقابله با لکه های قهوه ای و احیای سلول های پوست موثر است.



ادامه مطلب ...