درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ به خاطر بابای مهربونم که عمرشو صرف تعلیم وتربیت دانش آموزان وما کرد تا همه دکتر ومهندس بشویم .روحش همیشه شاد. به خاطر اینکه چون سکته قلبی ناگهانی ما را ترک کرد و ما را تنها گذاشت. من سعی کردم تمام علائم و راهکارهای آن را برای استفاده در دسترس همگان بگذارم به امید روزی که هیچ بابا ومامانی ناگهانی بچه هاشونو ترک نکنند و سایه آنها سالهای سال بالای سربچه هاشون بموند.هر کسی که از مطالب وبلاگ استفاده می کند یک فاتحه هم برای بابام بخوند.ممنون ."بابا خیلی خیلی خیلی دوستت دارم."
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غلام_افرا و آدرس gholamafra20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 377
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


كد ماوس



عکس قلب و لب



کد متحرک کردن عنوان وب


ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
غلام_افرا
علمی / مذهبی /تاریخی
دو شنبه 13 بهمن 1393برچسب:آلزایمر،درمان آلزایمر, :: 22:44 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

آلومینیوم

یکی از جدال آمیزترین و شناخته شده ترین تئوری ها٬ به آلومینیوم مربوط می شود که زمانی که محققان اثر این فلز را بر مغز بیماران مبتلا به آلزایمر پیدا کردند٬ بعنوان یک عامل موثر در بیماری شناخته شد. بسیاری از مطالعات نتوانسته اند که این تئوری را تایید کنند و یا اینکه نتایج بحث برانگیز داشته اند.

آلومینیوم در مقدارهای بالاتر از حد معمول٬ در برخی از مطالعات کالبد شکافی بیماران مبتلا به آلزایمر یافت می شود٬ اما نه در همه ی موارد. شک بیشتر در مورد اهمیت جنس آلومینیوم است که این احتمال وجود دارد که آلومینیوم موجود در برخی از مطالعات، همه از بافت مغز در حال مطالعه نمی آیند. آلومینیوم فلز رایجی در پوسته ی زمین است و مقدار کمی از آن در لوازم خانگی بیشمار و در غذاها یافت می شود. در نتیجه نگرانی این بود که آلومینیوم موجود در رژیم غذایی و موارد دیگر٬ عاملی برای ابتلا به آلزایمر باشد. یک مطالعه نشان داد که افرادی که داروی ضد تعرق و ضد اسید معده٬ که دارای آلومینیوم است٬ استفاده می کنند در خطر بیشتری برای ابتلا به آلزایمر قرار دارند. دیگر مطالعات نشان داده اند که بین در معرض آلومینیوم قرار گرفتن و بیماری آلزایمر ارتباط وجود دارد.

از طرف دیگر٬ مطالعات مختلفی کشف کرده اند که بسیاری از افرادی که در معرض سطوح بالای آلومینیوم قرار گرفته بودند٬ در خطر ابتلا به بیماری نیستند. علاوه بر آن آلومینیوم استفاده شده در لوازم آشپز خانه به داخل غذا نفوذ نمی کند و آلومینیوی که بصورت طبیعی در برخی مواد غذایی مانند گوجه فرنگی یافت می شود٬ بصورت کامل جذب بدن نمی شود. در کل دانشمندان درباره ی اینکه آیا در معرض آلومینیوم قرار گرفتن در بیماری آلزایمر نقش دارد٬ نمی توانند نظر دهند.

 زینک

زینک یا روی به دو صورت با بیماری آلزایمر آمیخته شده است. برخی گزارش ها نشان می دهد که کمبود زینک باعث مشکل می شود و گزارشات دیگر نشان می دهد که زیادی زینک نیز باعث مشکل است. کمبود زینک که در مغز افراد مبتلا به آلزایمر یافت شده بود٬ بوسیله ی کالبد شکافی نیز نشان داده شد.

از طرف دیگر مطالعه ی اخیر نشان داده است که زینک زیاد نیز می تواند موجب مشکل شود. زینکی که باعث بوجود آمدن آمیلویید بتا از مایع نخاعی می شود- مایعی که باعث شستشوی مغز می شود-  سبب تشکیل انبوهی از پلاک های شبیه پلاک های بیماری آلزایمر می شود. آزمایشات در حال انجام٬ که شرایط را در مغز از نزدیک نشان می دهند٬ این روند را در آزمایشات آزمایشگاهی ادامه می دهند.

 سموم قابل انتقال از راه غذا

 در چند مورد از جنون (زوال عقل)٬ سموم غذایی مورد سوءظن قرار گرفته اند. ممکن است دو ماده ی پیدا شده در دانه ی سبزیجات کشورهای آفریقا٬ هند و گوام باعث آسیب رساندن به سیستم عصبی بشوند. هر دو ماده باعث افزایش ماده ای به نام اسید گلوتامیک می شود که بر بیماری آلزایمر دلالت دارد.

در کانادا٬ بیماری عصبی شبیه به بیماری آلزایمر در بین مردمی که صدف آلوده به دموییک اسید خورده بودند٬ شیوع پیدا کرد. که این اسید٬ مانند ماده ی موجود در دانه ها٬ اسید گلوتامیک را افزایش می دهد. با اینکه این سموم ممکن است دلیل رایج بیماری نباشند٬ اما می توانند مکانیزمی به وجود آورند که باعث آسیب سلولهای عصبی شود.

ویروس ها

در برخی از بیماری های سیستم عصبی٬ یک ویروس نقش دارد. ویروس سالها قبل از اینکه شرایط موجود در بدن برای فعالیت آن مهیا شود٬ در انتظار فرصت مناسب هستند. سالها٬ محققان در بیماری آلزایمر٬ یک ویروس و یا عامل عفونی دیگر را مشاهده کرده اند.

اگرچه یک بررسی در اواخر سال 1980 اطلاعاتی را فراهم کرد که احتمالات را از بین نبرد٬ این خط از تحقیق تا کنون شواهد محکمی به همراه داشته است. در حال حاضر تحقیق وسیع تری در حال انجام است.

منبع: ایران درمان



 

طراحی جالب یک خانه در منطقه دروس تهران که اتاق های آن سیار بوده و رو به آفتاب می چرخد در هفته های گذشته در رسانه های بین المللی بازتاب گسترده ای داشته است. معماران ایرانی ساختمانی هفت طبقه را در محله “دَروس” در شمال تهران طراحی کرده‌اند که دارای سه اتاق “متحرک” است.

روزنامه “دیلی‌میل” در گزارشی مصور از ساختمان “شریفی‌ها” در تهران نوشت: “به نظر می‌رسد که آینده دنیای خانه‌های مسکونی را یافته‌ایم و این آینده در ایران است”. به نوشته دیلی میل، ساختمان شریفی‌ها از بسیاری جهات با یک ساختمان معمولی تفاوت دارد و فهرست ویژگی‌های این اثر مدرن معماری به اتاق‌های متحرکش ختم نمی‌شود.

این ساختمان ۷ طبقه(با طبقات زیر زمین و همکف) دارای ۳ اتاق متحرک است. این بنا که با نام ساختمان “شریفی ها” شناخته می شود، یک باشگاه داخلی، یک استخر و دو آشپزخانه، چند فضای باز “تراس” داشته و به نسبت مساحت زمین زیربنای مفید زیادی دارد. با فشار یک دکمه سه اتاق بیرونی یعنی اتاق صبحانه، اتاق میهمانان و اتاق کار شروع به چرخیدن می‌کنند و رو به خیابان سه فضای جدید “تراس” می‌آفرینند که این عملکرد علاوه بر افزایش نورگیریِ فضای درونی (بسته به کاربری اتاق) موارد استفاده زیادی دارد. هر یک از این سه اتاق (که از بیرون مثل جعبه‌هایی چوبی هستند) بر روی پایه‌ای چرخان استوار هستند. در طول زمستان‌های سرد، می‌شود اتاق‌ها را بست و از هدر رفتن حرارت جلوگیری کرد و در طول ماه‌های گرم تابستان هم گشودن اتاق‌های فوق به تهویه هوای محیط کمک کرده و فضا را از هوای تازه پر می‌کند.

این خانه دو زیرزمین دارد که باشگاه ورزشی داخلی و دیگر تسهیلات رفاهی ساختمان، از جمله میز بیلیارد، را در خود جای داده است. طبقه همکف محل پارک خودرو‌ها و نیز برای سکونت سرایدار پیش‌بینی شده است. طبقات اول و دوم فضاهای مسکونی اصلی ساختمان است و آشپزخانه، اتاق نشیمن و حتی فضای مخصوص پیانو را در این بخش می‌توان دید، در دو طبقه بالایی اتاق‌ خواب‌ها، حمام‌ها، یکی از آشپزخانه‌ها و فضای زندگی اضافه پیش‌بینی شده است.

سخنگوی شرکت سازنده این ساختمان گفت: “بسته به نیاز‌های کاربران این ساختمان خود را هماهنگ می‌کند. بسته به اینکه مهمان داشته باشید یا نه، اتاق مهمانان در طبقه دوم را می‌شود برای مقاصد مختلف چید و تغییر داد. به همین ترتیب اتاق‌ کار و اتاق صبحانه نیز بسته به خواست ساکنان تغییر می‌کند. به گفته سخنگوی این شرکت، “خانه سنتی ایرانی” منبع اصلی ایده این پروژه بود، چراکه در خانه‌های سنتی ایرانی دو اتاق اصلی وجود داشت، یکی برای فصول گرم و دیگری برای فصول سرد.

یکی از طراحان خانه شریفی‌ها هم گفت: “ما با ایده انعطاف‌پذیری شروع کردیم و به این فکر کردیم که ساختمان‌ها نماهای متغیری داشته باشند؛ ایده ساختمانی که هم درونگرا باشد و هم برونگرا. همچنین مطالعه اقلیم تابستانی شمال تهران (معتدل) و اقلیم زمستانی آن (سرد)، ما را به سمت و سوی آن سوق داد که چگونه می‌شود در زمستان حجمی بسته، بدون تراس با پنجره‌هایی کوچک داشته باشیم و در تابستان حجمی شفاف و باز با تراس‌هایی عمیق و وسیع و پنجره‌هایی بزرگ.”

وی افزود: “طرح مکعب گردان با تغییری در حجم و فضای خانه، نوعی معماری غیرقطعی به وجود می‌آورد که به خواسته‌های ما در زمستان و تابستان جواب مناسبی می‌داد.” این ساختمان در منطقه ۳ تهران در محله دروس طراحی شده است. این ساختمان در بخش طراحی خانه در جشنواره معماری جهان در فهرست نامزدهای دریافت جایزه قرار گرفته است. این همه موجب شد تا ایران دیگر با خانه‌های آینده‌نگر بیگانه نباشد و در جشنواره معماری جهان بعد از استرالیا با چهار نامزد دریافت جایزه در مقام دوم بایستد.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 9 بهمن 1393برچسب:فواید چاقی, :: 12:50 ::  نويسنده : معصومه رستمی       
 
در تحقیق جدیدی که از سوی محققان دانشکده پزشکی سن‌دیه‌گو در دانشگاه کالیفرنیا انجام شده، محققان به موضوع شگفت‌آوری رسیده‌اند که سلول‌های چربی زیر پوست از ما در برابر باکتری‌ها محافظت می‌کنند.

پروفسور ریچارد گالو، رئیس بخش پوست دانشکده پزشکی سن دیه گو و همکارانش موفق به کشف نقش ناشناخته سلول های چربی زیرپوستی موسوم به آدیپوسیت ها شدند. این سلول ها پپتیدهای ضدمیکروبی تولید می کنند که در مقابل باکتری های مهاجم و دیگر پاتوژن ها (عوامل بیماری زا) به ما کمک می کند. ریچارد می گوید: اکنون ما نشان داده ایم سلول های چربی مسئول حفاظت از ما هستند.

توانایی سلول های چربی در تولید مواد ضدمیکروبی تاکنون ناشناخته بود؛ چه رسد به این که حالا می بینیم آنها به اندازه یک نوتروفیل چنین موادی می سازند. سیستم دفاعی بدن در برابر عفونت های میکروبی پیچیده و چندلایه است و شامل انواع سلول ها مثل نوتروفیل ها و مونوسیت ها (سلول های متخصصی که به معنای واقعی کلمه عوامل بیماری زا را می بلعند) که تعدادشان پس از ورود میکروب ها به بدن به اوج می رسد.

اما قبل از این که گلبول های سفید خون در حال گردش، در صحنه حاضر شوند؛ بدن نیاز به پاسخ فوری قوی تری برای مقابله با میکروب هایی دارد که تعدادشان به سرعت در حال افزایش است. این کار را معمولا سلول های اپیتلیال و لکوسیت های ساکن در منطقه عفونت انجام می دهند. استافیلوکوکوس اورئوس یک باکتری معمولی و علت بیشتر عفونت های پوستی و بافت نرم در انسان است.

ظهور اشکال مقاوم به آنتی بیوتیک ها این باکتری یک مشکل مهم در پزشکی بالینی و در سراسر جهان محسوب می شود. در مطالعات قبلی، ریچارد گالو باکتری استافیلوکوکوس را در لایه های چربی زیر پوست مشاهده کرده بود. بنابراین او و همکارانش به دنبال این بودند تا بدانند آیا چربی زیر پوست نقشی در محافظت از پوست در برابر این باکتری دارد یا نه. آنها تعدادی موش را در معرض باکتری قرار داده و در طول چند ساعت متوجه افزایش تعداد و اندازه سلول های چربی در محل آلودگی شدند.

از همه مهم تر این که این سلول های چربی مقدار زیادی پپتیدهای ضدمیکروبی موسوم به CAMP تولید کردند. این پپتیدهای مورد استفاده، واکنش ذاتی ایمنی به منظور از بین بردن مستقیم باکتری های مهاجم، ویروس ها، قارچ ها و دیگر عوامل بیماری زاست. این پپتیدها اولین خط طبیعی دفاعی در برابر آلودگی هستند که تمامی موجودات زنده از آنها برای محافظت از خودشان استفاده می کنند. البته در انسان حضور این پپتیدها و خصوصا CAMP می تواند یک شمشیر دولبه باشد. کمبود آن باعث التهابات مکرر پوستی و خارش های پوستی شده و مقدار بیش از حد آن هم باعث دیگر بیماری های التهابی مانند لوپوس و صدفک پوستی و آکنه روزاسه شود.

البته آزمایش های بعدی نشان داد که این افزایش پپتیدی در واکنش به حضور باکتری به شکل مضر آن نیست. محققان معتقدند که این یافته ها بخش دیگری از پازل واکنش ایمنی را آشکار ساخته و گزینه فوق العاده جدیدی برای مطالعه بیشتر است. برای مثال داروهای فعلی که برای استفاده در بیماران دیابتی تولید می شود، ممکن است برای افراد دیگری که نیاز به تقویت این بخش از سیستم ایمنی دارند، مفید باشد.

*جام جم



پنج شنبه 9 بهمن 1393برچسب:صرع, :: 12:45 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

مطالعات محققان دانشگاه شیکاگو نشان می دهد که خوابیدن روی شکم، احتمال مرگ ناگهانی را در بیماران مبتلا به صرع افزایش می دهد. به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از جام جم، در این مطالعه بیش از هزار بیمار مبتلا به صرع مورد بررسی دقیق قرار گرفتند و نتایج نشان می دهد که حالت خوابیدن در این افراد بسیار موثر است. در این مطالعات 253 مرگ غیر منتظره در بیماران مبتلا به صرع، در هنگام خوابیدن بر روی شکم به ثبت رسید. در ادامه این گزارش آمده است که مرگ ناگهانی در افراد مبتلا به صرعی که به حالت «دمر» می خوابند، در بیماران 40 ساله و جوانتر، شایع تر است. محققان احتمال می دهند که دلایل این امر مشابه سندرم مرگ ناگهانی نوزاد است که معمولا به دلیل کمبود سرتونین رخ می دهد. صرع یکی از شایع ترین اختلالات عصبی در ایالات متحده است. این بیماری هیچ درمان قطعی ندارد و فقط می توان تشنج را با دارو و روش های مختلف کنترل کرد. در آمریکا حدود 2.3 میلیون بزرگسال و 450 هزار کودک به این بیماری مبتلا هستند. اگرچه بروز صرع در هر سنی امکان دارد ولی در کودکان و افراد مسن شایع تر است. در آمریکا از هر 26 نفر یک نفر به صرع مبتلا است. سکته مغزی، ضربه مغزی و عفونت سیستم عصبی مرکزی از مهمترین دلایل ابتلا به صرع محسوب می شوند. هزینه های مستقیم و غیر مستقیم این بیماری در آمریکا حدود 15.5 میلیارد دلار در سال برآورد شده است. نتایج این تحقیقات در نشریه «Neurology» منتشر شده است.



پنج شنبه 9 بهمن 1393برچسب:ثوابهای قرانی, :: 12:26 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

آقا رئيس اسلام (ص ) فرمود: خداوند متعال خواننده ((قرآن )) را به هر حرفيكه در نماز ايستاده قرائت كند، صد حسنه و اگر نشسته بخواند پنجاه حسنه و اگر در غير نماز با طهارت (وضو) باشد، بيست و پنج حسنه و بى طهارت ده حسنه عطا مى فرمايد.
مى فرمود: هر كس در شب ، ده آيه از ((قرآن )) را تلاوت كند، او را از غافلان ننويسند، و هر كس پنجاه آيه تلاوت كند، او را از ذاكران نويسند. و هر كس صد آيه تلاوت كند او را در كتاب مطيعان و داعيان ثبت كنند.
و هر كس دويست آيه قرائت كند او را از زمره خاشعان شمرند. و هركس سيصد آيه بخواند او را از فايزان و (رستگاران ) نويسند. و هركس پانصد آيه تلاوت كند از جمله مجتهدان نگارند.
مى فرمود: هر كس ((قرآن )) تلاوت كند گوئيا نبوت در ميان هر دو پهلوى او مندرج شده و به رتبه پيغمبران رسيده ، ولى به او وحى نمى رسد.
مى فرمود: همانا اهل ((قرآن )) در بلندترين درجات آدميان هستند، بجز پيغمبران و مرسلين . پس حقوق اهل قرآن را اندك و كم مشماريد، زيرا براى ايشان از طرف خداى عزيزِ جبار مقام بلندى است .(1)
در نيمه هاى شب انيس عاشقان است (قرآن )
روح شهامت هاى مردان است قرآن
اى اهل عرفان غافل از قرآن نباشيد
بر جان و دلهاتان نگهبان است قرآن
قرآن بخوان اى دانش آموز فضيلت
زيرا كمال روح انسان است قرآن
قرآن كتاب زندگى باشد برادر
مسطوره اى از عرش رحمان است قرآن
بر جان اهل دين و ايمان نور هستى است
بر اهل باطل خشم نيران است قرآن
حجة الاسلام صديق عربانى


1- قاموس قرآن : 1/3



چهار شنبه 1 بهمن 1393برچسب:, :: 23:8 ::  نويسنده : معصومه رستمی       
 

http://night-skin.com/thumb-big/3437_.jpeg

 

نيا باران زمين جاي قشنگي نيست

 

من از جنس زمينم خوب ميدانم ، که دريا جد تو

  

در يک تباني ماهي بيچاره را در تور ماهي گير گم کرده

  

نيا باران زمين جاي قشنگي نيست

  

من از جنس زمينم خوب ميدانم ، که گل در عقد زنبور است ولي از يک طرف

  

سوداي بلبل يک طرف خال لب پروانه را هم دوست ميدارد

  

نيا باران زمين جاي قشنگي نيست

 

من از جنس زمينم خوب ميدانم ، که اينجا جمعه بازار

 

است و ديدم عشق را در بسته هاي زرد کوچک نسيه ميدادند

  

در اينجا قدر نشناسند مردم

  

در اينجا شعر حافظ را به فال کوليان اندازه ميگيرند

  

زمـيــن ســرد اســت و بــي احـسـاس ،

  

طـــراوت دور،

  

چــرا بـــيـــهــوده مــي آيـــي ؟!



 

 مقدمه

ISIS/Draw         نرم افزاری است كه با استفاده از آن می توان ساختارهای شیمیایی را در مدت زمان كوتاهی رسم نموده و آنها را به صورت مدلهای سه بعدی مشاهده كرد. دسترسی به این نرم افزار برای استفاده های غیر تجارتی به صورت رایگان امكان پذیرمی باشد.

 

 نصب ISIS/Draw :

 



ادامه مطلب ...


باکتری هایی که استرس را کاهش می دهند

مطالعات جدید نشان می دهند باکتری های پروبیوتیک موجود در ماست قادرند به بهبود روحیه و خلق و خوی افراد کمک قابل توجهی کنند. بررسی های پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس نشان داد افرادی که روزانه دو وعده ماست پروبیوتیک مصرف می کنند، عملکرد مغزی و تمرکز بهتری دارند.

 

پیش از این تاثیرات مثبت باکتری های مفید موجود در فرآورده هایی مانند ماست بر ارتقای سطح ایمنی بدن نشان داده شده بود. این محققان معتقدند سویه های پروبیوتیک خاصی در ماست وجود دارد که مصرف آن در طول زمان می تواند فوایدی برای سلامتی داشته باشد از جمله از بین بردن استرس، اضطراب و دیگر مشکلات روحی.

پژوهشگران امیدوارند که با تغییر ترکیب باکتری های سیستم گوارش بتوانند به درمان اختلالاتی همچون اوتیسم، پارکینسون و آلزایمر بپردازند.



چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:خون مصنوعی, :: 1:37 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

به گزارش مهر طي دو تا سه سال آينده استفاده آزمايشي از خونهاي مصنوعي به دست آمده از سلول هاي بنيادين بالغ آغاز خواهدشد، به اين اميد كه به زودي استفاده از خون جايگزين درمناطقي كه دسترسي به خون طبيعي وجود ندارد، فراهم بيايد.

تيمي از محققان دانشگاه ادينبرگ شيوه اي را براي استخراج سلول هاي بنيادين جوان از مغز استخوان و رشددادن آن در آزمايشگاه ها براي توليد خون مصنوعي ابداع كرده اند كه نتيجه اين شيوه سلولهايي بسيار مشابه گلبولهاي قرمزخون خواهدبود.

دانشمندان همچنين درحال ارائه تركيبات شبه خوني هستند كه به عنوان تركيبي موقتي تا زماني كه امكان انتقال خون واقعي در بدن به وجود بيايد، به بيمار تزريق مي شود. انتقال خون در كشورهاي مختلف، علاوه بر هزينه بالايي كه دارد مي تواند زمينه مناسب براي انتقال انواع بيماري هاي عفوني را فراهم آورد.

توليد خون سلولهاي بنيادين مي تواند مانع از بروز چنين خطراتي شود، همچنين با دراختيارداشتن چنين تكنيكي مي توان به توليد گروه خونيO منفي پرداخت، گروهي كه تنها هفت درصد از مردم جهان آن را در اختيار دارند اما 98 درصد مردم جهان مي توانند از آن استفاده كنند.

با وجود اينكه خون مصنوعي نمي تواند جايگزين كاملي براي خون طبيعي باشد و در تمامي جراحي ها به كمك بيماران بيايد اما درعين حال مي تواند شيوه هاي درمانهاي اورژانسي، مناطق جنگي و مناطق بحران زده را متحول كند. همچنين مي توان از اين تركيب درموقعيت هاي ويژه بيمارستاني براي مثال جراحي هاي گزينشي استفاده كرد و جان هزاران نفر را درسرتاسر جهان نجات داد.

زماني كه تكنيك دانشمندان ادينبرگ تكميل شود آنها مي توانند از سلول هاي بنيادين جنيني يا سلولهاي پوستي دست ورزي شده ژنتيكي براي توليد حجم بيشتري از اين سلولهاي خوني مصنوعي استفاده كنند.

محققان دانشگاه اسكس شيوه اي پيچيده تر را براي ساخت خون مصنوعي ابداع كرده اند كه طي پنج تا 10سال آينده تكميل خواهدشد و با استفاده از آن جايگزيني مصنوعي و كاملا شبيه به خون ساخته خواهدشد كه عملكردي مشابه با خون طبيعي داشته و براي استفاده در بدن تمامي بيماران با گروه هاي خوني متفاوت قابل استفاده است.



چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:آلزایمر،دیابت, :: 1:35 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

نتایج پژوهش دانشمندان آمریکایی حاکی از آن است که بیماری دیابت با وقوع آلزایمر مرتبط است.
به گزارش سرویس پژوهشي خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محققان دانشکده پزشکی و دندانپزشکی نیوجرسی و دانشگاه نورث وسترن آمریکا متوجه شدند که همزمان با وقوع دیابت، میزان قابل توجهی از پروتئين «پپتید بتا آمیلویید» که مشخصه بیماری آلزایمراست، در قشر مغز، هیپوکامپ و همچنین شبکیه چشم افزایش می‌یابد. نکته قابل توجه در این پژوهش این بود که در صورت فقدان علامتی از بیماری دیابت، میزان قابل توجهی از بتاآمیلویید در مغز و شبکیه چشم مشاهده نشد.
این پژوهش در نوع خود به عنوان اولین تلاش محققان در بررسی رابطه مستقیم دیابت و آلزایمر است.
بر اساس این پژوهش، مدل‌های تجربی دانشمندان نشان می‌دهد که تشکیل بتا آمیلویید موسوم به «اولیگومر» در مغز و شبکیه چشم با یکدیگر مشابه است و این امر می‌تواند در توضیح علائم بارز بیماری آلزایمر یاری رسان باشد.
دکتر «کلاین» از محققان ارشد این پژوهش در این رابطه می‌گوید: «اولیگومرها» سموم عصب گرایی هستند که امروزه بعنوان عامل تحلیل حافظه در بیماری آلزایمر به حساب می‌آیند؛ آنچه باعث پدیدار شدن و حضور آنان در وقوع بیماری آلزایمر می‌شد تا به امروز یک راز بوده است، اما یافته‌های حاصل از این پژوهش که با بیماری دیابت مرتبط است، سرنخ مهمی را در اختیار محققان قرار داده است.
به گفته دکتر «فرد ریکس» از دیگر دانشمندان شرکت کننده در این تحقیق، نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که دانشمندان می‌توانند وقوع و گسترش بیماری آلزایمر را طی آزمایشاتی بر شبکیه چشم دنبال کنند.
تحقیقات پیشین نشان داده است که انسولین نقش مهمی را در شکل‌گیری خاطرات بر عهده دارد. هنگامی که انسولین به اعصاب متصل شود، «اولیگومرها» باعث از بین رفتن گیرنده‌های انسولین از سطح دیوار هسته‌ای می‌شوند که این امر باعث مقاومت انسولین در مغز می‌شود. این چرخه معیوب که در آن بیماری دیابت مسؤول اصلی تجمع «اولیگومرها» است، باعث می‌شود تا اعصاب بیش از پیش به انسولین مقاوم شوند.
دکتر «کاسیناتان» در رابطه با این تحقیق می‌گوید: با توجه به شیوع روزافزون بیماری آلزایمر و دیابت، ایجاد یک مدل فیزیولوژیکی برای آسیب شناسی عصبی بیماری آلزایمر، هدفی مهم است. این امر به ما این امکان را می‌دهد تا نشانه‌های زیستی بالقوه برای بیماری آلزایمر و همچنین آزمایش و ابداع داروهای مربوطه را شناسایی کرد.
این پژوهش در مجله «Alzheimer`s Disease» منتشر شده است