طرز تهیه داروی گیاهی
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ به خاطر بابای مهربونم که عمرشو صرف تعلیم وتربیت دانش آموزان وما کرد تا همه دکتر ومهندس بشویم .روحش همیشه شاد. به خاطر اینکه چون سکته قلبی ناگهانی ما را ترک کرد و ما را تنها گذاشت. من سعی کردم تمام علائم و راهکارهای آن را برای استفاده در دسترس همگان بگذارم به امید روزی که هیچ بابا ومامانی ناگهانی بچه هاشونو ترک نکنند و سایه آنها سالهای سال بالای سربچه هاشون بموند.هر کسی که از مطالب وبلاگ استفاده می کند یک فاتحه هم برای بابام بخوند.ممنون ."بابا خیلی خیلی خیلی دوستت دارم."
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غلام_افرا و آدرس gholamafra20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 851
بازدید دیروز : 45
بازدید هفته : 1137
بازدید ماه : 1136
بازدید کل : 223624
تعداد مطالب : 377
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



كد ماوس



عکس قلب و لب



کد متحرک کردن عنوان وب


ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
غلام_افرا
علمی / مذهبی /تاریخی
جمعه 23 اسفند 1392برچسب:, :: 18:39 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

طرز تهیه جوشانده(Decoction)

به منظور استفاده از قسمت های سفت گیاه مانند ریشه ، ساقه ، پوست و دانه ها از جوشانده آنها مصرف می شود برای تهیه جوشانده می توان از آب سرد یا آب جوش استفاده کرد . یعنی ابتدا گیاه را در آب سرد یا جوش ریخته ، صبر کنید تا همراه با گیاه ده دقیقه یا بیشتر بجوشد.

باید دقت شود که در هر صورت همراه آب، گیاه باید بجوشد ولزا استفاده از آب سرد فقط زمان آماده سازی و تهیه جوشانده را افزایش می دهد و در تأثیر و کیفیت هیچ فرقی نمی کند. بهد از دم دقیقه جوشیدن آن را از روی حرارت می گیرند . سپس در حالت نیمه گرم یا سرد ، آن را با کمی قند ، شکر یا عسل شیرین کنید و روزانه یک تا چهار استکان یا فنجان میل نمایید.

تذکر :دم کرده یا جوشانده های گیاهی همواره بهتر است در ظرف های در بسته تهیه شود . زیرا بیشتر خواص این گیاهان ، در اسانس آنها است که نباید از سوراخ قوری خارج گردد. در ضمن دم کرده یا جوشانده گیاه یا تخم گیاهان را با کمی شکر ، قند یا غسل شیرین نموده و میل فرمایید.

طرز ساخت شربت ، پماد و پودر گیاهی


گرد ، آرد ، پودر (Powder) – به وسیله هاون یا ماشین های ویژه ای ، مواد گیاهای را نرم کرده با الکل های مخصوص صاف می کنند . مجدداً ذرات درشت باقی مانده را مبدل به پودر می نمایند . ولی آنچه از این صافی ها به صورت ذرات درشت باقی خواهد ماند نیز بعداً همراه با پودرها باید مصرف شود ،زیرا مقداری از مواد موثر گیاه در همین ذرات درشت وجود دارد.این پودرها را می تواند با کمی آب ، شیر ، شربت ، شکر یا عسل تناول نمایید . همچنین می توان پودر ها را داخل کپسول یا در وسط کمی خمیر نان پخته گذاشت و مصرف کرد.

 شربت (Syrup) – معمولاً مقداری شکر یا قند را در مقداری آب حل کرده بر روی حرارت معتدل قرار می دهند . سپس مقداری عصاره مورد نظر را به آن می افزایند و گهگاه آن را به وسیله قاشق به هم می زنند تا رسوب نکند . حرارت معتدل را به قدری ادامه می دهند تا شربت ، قوام پیدا کند. یعنی اگر مقداری از آن بین دو انگشت امتهان شود کمی چسبندگی و غلظت متوسط داشته باشد .

پماد (Ointment = Pomade) – یک قسمت از پودر یا ماده مورد نظر را در ژله یا ماده روغنی که قبلاً گرم کرده اند ریخته ، حرارت دادن را ادامه می دهند تا آب آن کاملاً تبخیر شود. سپس آنقدر موم زنبور عسل به آن می افزایند تا پس از سرد شدن ، حالت پماد (نه سفت و نه شل) داشته باشد



طرز تهیه
دم کرده
(Infusion)




محلولی
است مانند دم کرده چای. ابتدا آب را بجوشانید سپس گیاه را در آن ریخته ، شعله آتش
را ملایم کنیدتا مواد موثره گیاه به آرامی وارد آب شود.معمولاً گیاه ته نشین شده و
مواد موثره آن، بر روی آب قرار می گیرد.در این حالت آن را باید از روی شعله
برداشته و حدود ده دقیقه صبر کنید . سپس آن را با کمی قند ، شکر یا عسل شیرین
نموده شبانه روز یک تا چهار استکان یا فنجان تناول نمایید
.



تذکر : دم
کرده یا جوشانده های گیاهی همواره بهتر است در ظرف های در بسته تهیه شود . زیرا
بیشتر خواص این گیاهان ، در اسانس آنها است که نباید از سوراخ قوری خارج گردد. در
ضمن دم کرده یا جوشانده گیاه یا تخم گیاهان را با کمی شکر ، قند یا غسل شیرین
نموده و میل فرمایید



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: