درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ به خاطر بابای مهربونم که عمرشو صرف تعلیم وتربیت دانش آموزان وما کرد تا همه دکتر ومهندس بشویم .روحش همیشه شاد. به خاطر اینکه چون سکته قلبی ناگهانی ما را ترک کرد و ما را تنها گذاشت. من سعی کردم تمام علائم و راهکارهای آن را برای استفاده در دسترس همگان بگذارم به امید روزی که هیچ بابا ومامانی ناگهانی بچه هاشونو ترک نکنند و سایه آنها سالهای سال بالای سربچه هاشون بموند.هر کسی که از مطالب وبلاگ استفاده می کند یک فاتحه هم برای بابام بخوند.ممنون ."بابا خیلی خیلی خیلی دوستت دارم."
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غلام_افرا و آدرس gholamafra20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 546
بازدید دیروز : 45
بازدید هفته : 832
بازدید ماه : 831
بازدید کل : 223319
تعداد مطالب : 377
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



كد ماوس



عکس قلب و لب



کد متحرک کردن عنوان وب


ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
غلام_افرا
علمی / مذهبی /تاریخی
جمعه 3 مرداد 1393برچسب:, :: 1:30 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

سوزش پا
احساس سوزش در پا بویژه در مبتلایان به دیابت ایجاد می شود که از آسیب عصب محیطی رنج می برند. همچنین کمبود ویتامین B، بیماری مزمن کلیوی، کاهش گردش خون در پاها یا کم کاری تیروئید نیز از دلایل آن به شمار می رود.

 

زخم هایی که درمان نمی شود
زخم هایی که در پا ایجاد شده و براحتی درمان نمی شوند، علامت هشداردهنده ای برای مبتلایان به دیابت محسوب می شود. در واقع، دیابت حس لامسه پاها، گردش خون و قدرت طبیعی ترمیم زخم ها را کاهش داده و حتی بروز کوچک ترین زخمی روی پاهای این بیماران می تواند عوارض جبران ناپذیری برای آنها داشته باشد.

 

در این میان، باید به زخم های شدیدی که احتمال عفونت دارند، بیش از سایر زخم ها توجه کرد. افراد مبتلا به دیابت باید مرتب پاهای خود را شسته و خشک کنند و آنها را برای مشاهده زخم های احتمالی بررسی کنند. درمان زخم های ناحیه پا به دلیل ضعف گردش خون ناشی از مشکلاتی از قبیل بیماری های عروق محیطی، روند کندی دارد.

 

درد انگشت بزرگ پا
نقرس، معمولا مفصل انگشت بزرگ پا را درگیر می کند و با قرمزی و التهاب همراه است.
پوکی استخوان از دیگر عوامل درد و تورم انگشت پا به شمار می رود. سخت شدن و کاهش انعطاف پذیری انگشت بزرگ پا و التهاب مفاصل همراه با احساس درد شدید در استخوان این انگشت از جمله علائم این بیماری محسوب می شود. در مشکل دیگری که به بیماری پای ورزشکاران معروف است، به رباط های اطراف مفصل انگشت بزرگ پا آسیب وارد می شود. این بیماری، بیشتر برای ورزشکارانی که روی زمین های سخت بازی می کنند، پیش می آید.

 

درد انگشتان کوچک تر پا
درد ناحیه برجستگی کف پا که به انگشتان انتشار می یابد، علامت نوعی سندرم به نام «التهاب عصب مورتون» است که باعث نازک شدن بافت اطراف عصب می شود و معمولا بین انگشت سوم و چهارم قرار دارد. این بیماری در زنان 8 تا 10 برابر بیش از مردان بروز کرده و علت اصلی آن، اعمال فشار بیش از حد روی انگشتان پاست.

 

خارش پا
خارش و پوسته شدن پا، علائم شایع بیماری پای ورزشکاران است و نوعی عفونت قارچی به شمار می رود که در مردان و بین 20 تا 40 سال شیوع بیشتری دارد. واکنش به مواد شیمیایی یا هر ماده دیگری که به درماتیت تماسی معروف است، از عمده دلایل خارش، قرمزی و خشکی پا و انگشتان محسوب می شود. ضخیم و برجسته شدن پوست انگشتان پا نیز علامت بیماری پسوریازیس است که نوعی بیماری سیستم ایمنی به شمار می رود.

 

پنجه های چنگال مانند
تغییر شکل انگشتان پا به گونه ای که شبیه چنگال شود، معمولا با پوشیدن کفش های تنگ و فشار آمدن روی انگشتان پا ایجاد می شود که به اعصاب پا آسیب می زند. دیابت، اعتیاد به الکل و اختلال عصبی نیز می تواند باعث بروز چنین تغییر شکلی در انگشتان پا شود. در این حالت، انگشتان به سمت بالا خم شده و از برآمدگی کف پا فاصله می گیرند.

 

گرفتگی پا
دردهای ناگهانی ناشی از اسپاسم یا گرفتگی عضلات و ماهیچه های پا که معمولا تا چند دقیقه طول می کشد، بیشتر به دلیل خستگی های مفرط عضلانی ایجاد می شود. ضعف سیستم گردش خون، کم آبی بدن؛ نبود تعادل در میزان پتاسیم، منیزیم، کلسیم یا ویتامین D بدن از دیگر علل گرفتگی های ماهیچه ای پا به شمار می رود. تغییرات هورمونی ایجاد شده در دوران بارداری یا بیماری های تیروئید نیز نقش مهمی در بروز چنین حالاتی دارد.

 

رنگ زرد ناخن های پا
عفونت های قارچی ناخن های پا، باعث ضخیم و زرد شدن آنها می شود. چنین ناخن هایی می تواند بیانگر مشکلات و بیماری های زمینه ای از قبیل التهاب سیستم لنفاوی، مشکلات ریوی یا التهاب روماتیسمی مفاصل باشد.

 

ناخن های قاشقی
گاهی ناخن های پا تغییر شکل داده و شبیه قاشق فرو رفته می شوند که در بیشتر موارد به دلیل قرار گرفتن در معرض محلول هایی که پایه بنزین دارند به این شکل در می آیند. با وجود این، کمبود آهن در بدن نیز از دیگر عوامل بروز چنین حالتی در ناخن های پاست.

 

سفیدی ناخن ها
صدمه وارد شده به ناخن ها یا بیماری در هر نقطه ای از بدن می تواند به سفید شدن رنگ ناخن های پا بینجامد. جدا شدن قسمتی از ناخن از بستر گوشت باعث سفید شدن آن می شود. از سوی دیگر، آسیب های وارد به ناخن، عفونت ناخن یا ابتلا به پسوریازیس نیز از علل دیگر این مشکل به شمار می رود. اگر بخش وسیعی از ناخن پا سفید شده باشد، ممکن است بیماری جدی تری پیش رو باشد. از جمله بیماری های کبدی، نارسایی احتقانی قلب یا دیابت.

 

فرورفتگی روی ناخن ها
گاه مشاهده حفره یا فرورفتگی روی سطح ناخن ها با اختلال در رشد ناخن در ارتباط است. این مشکل در حدود نیمی از مبتلایان به پسوریازیس به چشم می خورد. مواردی که اشاره شد، نشان می دهد نباید به کوچک ترین علامتی در بدن بی توجه بود و حتی تغییر شکل یا رنگی ساده را نیز به دقت باید بررسی کرد تا در صورت وجود مشکل یا بیماری خاص، در کمترین زمان ممکن بتوان درمان مناسبی را برای آن اتخاذ کرد.
منبع:salamatnews.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: